måndag 17 mars 2008

Städa städa varje fredag åså varje jul...

Igår var det städa städa fast det var söndag. Varför syns alla hundhår och damm mycket tydligare bara för att det blir ljust ute? Jag är mycket tåligare under hösten, städa är inte så noga, men nu på våren! Städa-Lisa har flyttat in i mig och jag blir nästan manisk.

Jonas däremot har mani på att plocka undan och bära ner saker till källaren. Om något plagg t.ex. inte använts på ca 3timmar ska det bäras eller stuvas undan.
Jag får inte skruva upp krokar eller hänga upp hyllor om jag inte kan redogöra skriftligt vad som ska förvaras eller hängas där.
Igår organiserade han hela förrådet och jag har just varit och inspekterat. Inte för att jag var oroligt för att det inte skulle vara snyggt och fint, mer nyfiken på exakt hur fint det skulle vara.

Och det var fint! Duktiga Jonas.

Och jag bar ner packpåsar som låg i garderoben och skräpade och som inte blivit använda sedan i lördags.

Och jag tog upp en låda som ska fyllas med urvuxna bäbiskläder (tänk att hon redan vuxit UR kläder!) och som ska bäras ner igen.

Rensa i röran, feng shui, rent och fint, klart o betalt!

Inga kommentarer: