måndag 10 mars 2008

Gälkabesök

Igår fick vi äntligen besök av Sara & Tobbe. Jag vet inte om de kände sig tvingade för att ursäktena för att inte komma var slut, dom har nämligen varit på väg hit X antal gånger men alltid har något kommit ivägen, typ:
  • "Jag ska dra ut visdomständerna idag så jag kommer nog ha lite ont sedan"
  • "Tobias är så bakis så han orkar inte"
  • " Vi glömde lyset på i bilen igår så nu startar den inte"
  • "Jag är så bakis, vi hade julbord igår med jobbet så jag orkar inte"
  • "Vi har fått magsjuka så vi törs inte komma och smitta er"
  • "Vi ska ju åka till Alperna i 2 veckor och åka skidor så då går det inte"

Trots snöyra klädde vi oss för liten skidtur med pulka och målet att fika i Ädnavaarastugan. Dagen slutade med besök på Icehotel, fika på Hembygdsgården och hundpromenad på hemmaplan iklädda skidkläder och därefter Flygande Jakob vid vårt köksbord iförda underställ. Skidtur blev det inte!

Efter maten åt vi en vuxen efterrätt i soffan med getost, fikonmarmelad med valnötter, mörk choklad och kaffe. Gott! Umgås i underställ och vinterkläder är nog bland det bättre umgängena. Oftast betyder det att man gjort något roligt utomhus och inne känner man sig varm, trött, glad och nöjd med dagen som gått. Det är något av de få saker jag saknar med att bo kollektivt i Gränsen. Hänga i köket i underställ efter en lång skiddag tillsammans med andra långkalsonger och svettröjor.

Barnstatusen var sova genom hela Icehotelturen, hela fikat, vägen hem. Vakna, äta, somna om, vakna till efterrätten och underhålla alla med att vara shiny happy baby.


Hur som helst, en mycket trevlig söndag i gott sällskap!


Inga kommentarer: