onsdag 5 mars 2008

Konstig dag

Igår blev det ingen pulkatur som planerat, men idag hade jag bestämt mig för att nu skulle skidor på, pulkan bakom och ut på skoterspåret för åkning i solen!
Borde ha lyssnat på Eli och intuitionen (hur stavas det?!) och kanske gått med vagnen istället som jag gjorde igår. Efter att ha klätt lite gnälligt barn, slitit fram pulkan från förrådet och tagit på skidorna så bar det i allafall iväg, något irriterad redan från start. Solen i ögonen och inga shades med mig, grin i pulkan så fort den stod stilla, men en överlycklig hund. Det blev i alla fall 1½ timmes tur kring motionsspåret vid stallet.

Kom hem, ledset barn, åt lunch med Heidi, pratade, vara i famnen, gnälla, ont i huvudet, nerspydd, hann duscha med barnet i babysittern, besök av Milla som kom från Gränsen (nu är barnet också kittad med en Houdini fleece!) somna i famnen, vakna och grina, äta lite, somna i sängen, vakna och grina, äta lite mer, gnägga och nu sova sängen igen. Får se hur länge det varar...

Jag har köpt fläskkarre igår, för det var billigt. Försöker hitta recept på Tasteline, men sidan verkar inte funka just nu. Hittade Grekisk pytt med fläskkarre på ICA.se, ska prova. Måste början NU för att hinna innan maken kommer från arbetet!

Ikväll är det Uppdrag granskning i SVT som handlar om dödsolyckorna i gruvan. Det ska jag se, och äta mörk choklad. Känner att jag behöver det!

1 kommentar:

Emma sa...

tycker att livet som småbarnsmamma verkar mindre å mindre glamoröst ju längre man kommer i den här bloggen ;) men ett välkittat barn är iaf A och O. efter lång sjukdomsvistelse hemma i sängen är de i dag dags att kasta mig ut i snöstormen på skidor. hunden är iaf glad att slippa ligga inne hela dagen.