onsdag 5 mars 2008

Spy

Nu har jag blivit nedkräkts igen. Stor idé att duscha överhuvud taget. Man känner sig fräsch just efter duschen, men den känslan håller inte i sig särskilt länge.

Hur kan barnet se så nöjt och avslappnat ut efter en kaskadspya och ligga och skratta med mjölkkräks i hela ansiket, inne i näsan och överkroppen dränkt i illaluktande vit grynig vätska?

Jag kräks bara jag tänker på bröstmjölks-spylukten.

Ser inte fram emot i natt, tror det blir en jobbig sådan. Hojjaaaaaa!

3 kommentarer:

Emma sa...

urch min frukost nästan vände i magne på mig. hur äckelmagad är jag när man inte ens klarar av att läsa om barnspyor?!

Anja och Jonas sa...

Ja, så kan det vara ibland. hoppas på mindre spyig dag idag!
Hoppas du är frikskare Emma!

Sandra sa...

Ja jag säger då det angående bäbisar o spya...Inte nå vidare mysigt =) Oskar är nog den känsligare hemma hos oss om vi ngn dag skulle bli föräldrar... men allt går ju att tränas bort som sagt.... I övrigt märker jag att ni verkar ändå ha en väldigt glad o gó liten tjej... Ser framemot att se henne när vi åker uppåt eller om ni åker neråt. Ha en bra dag! By the way, Jonas klär sig verkligen i glasögon ;)