fredag 7 mars 2008

Brallor och jag

Jag har sytt byxor till Eli!
Batiktyget har jag själv färgat när jag gick på gymnasiet och kom på att jag ville ha ett par batikbyxor när vi skulle ut och dansa på Arran en fredagkväll. Jag kommer ihåg att jag hade en gul t-shirt köpt på JC upptill. Mycket snyggt tyckte jag själv, då i alla fall!

Sen en bild på mig.
Man kan inte tro att det är Jonas som är kameraägaren i huset, jobbat på PT som fotograf, praktiserat på ateljé Grodan i Luleå och fotat vänners bröllopskort. Det är jag och ingen annan som håller i kameran här hemma. Som ni kanske märkt är alla bilder på Eli och pappan, inget på Eli och mamman.
Men jag tjurar inte, tar ett kort på mig själv istället i amningsgungstolen med tidiga och fortfarande kyliga vårsolen utanför fönstret i vårt vardagsrum.

I övrigt råder det festivalhysteri i staden. Gamla goda schlagers ljuder över centrum och i P3 hör jag just NU att det blandas exklusivt festivalte på butiken som säljer kaffe och te här i stan.
Ikväll är det Andra chansen genrep, imorgon eftermiddag matinéföreställning och på kvällen smäller det, Andra chansen Direktsändning! Det är också Festival för- och efterfest, schlager på storbild, festivalbuss och en mängd festivalerbjudanden hos alla handlare.
Man kanske skulle passat på att delta när det väl händer något, men jag nöjer mig med att göra det hemifrån TV-soffan.

Trevlig fredagkväll!

Inga kommentarer: