torsdag 1 november 2007

Ammning

Det var läxförhör om amning hos barnmorskan igår, och jag hade ju läst läxan men det var ju 3 veckor sedan! Huga när min barnmorska spände ögonen i mig och frågade varför amning är bra och jag svarade att "Bäbisen blir mätt...?!" och kände mig som jag gick i 1:an och var rädd för nya stränga fröken.

Sedan var det förevisning om hur ammning går till med en bäbisdocka och en vit mössa med rosa knopp stoppad med bomull så den såg ut som ett bröst.

Hoppas jag har någon slags instinkt när det väl gäller för jag tror inte jag kommer ihåg allt i januari som sades igår...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan de inte lagstifta att ta bort dessa "pedagogiska" docktest. Alla fattar väl att man ska ta barnet till bröstet! Om det blir problem sen hjälper nog inte att man har övat med docka. (När vi gjorde det satt vi i ring med ca 15 andra blivande föräldrar. Rätt så pinigt tyckte jag.)

Anja och Jonas sa...

Emma:
Ja, tack bort med amningsträningen, det verkar ju ändå inte flyta så lätt som barnmorskan visar. Känns lite dagis på något sätt med dockan...
Och jag är OXÅ nyfiken på vad han egentligen gör under dagarna, mekkar, det fattar jag, men är det skiftnyckel och bult?!?