söndag 25 november 2007

Licens to svets

Äntligen, Jonas fixa svetslicensen och har nu svart bälte i svetsning!
Som tack för det fick han komma hem till huset på lördag för att bli utringd på jobb i 16 timmar på söndagen! Där rök den sköna långa helgfrukosten som var planerad... suck, vänta en vecka tills nästa tillfälle ges.

Jag har spenderat helgen hos pappas moster för att stöpa ljus, göra pepparkakshus, smällkarameller och prata med släkten. Den här traditionen har pågått i 36 år och jag har varit med så länge jag kan komma ihåg, oftast klädd i tomtedräkt och sockiplast. Detta året var jag med mina 33 år näst yngst i samlingen, verkar ju som om man själv måste bidra med tillväxten så att det blir nya små tomtar där nästa år.

Imorgon är det 2 månader precis till leveransdatum!
Jonas hade med sig bäbisens prylar från Piteå och nu står allt i källaren, barnvagn, pulka, badbalja, leksaker och en gåstol. Hur mycket grejjer kan man äga egentligen innan man ens är född och hur stora saker i förhållande till sin egen storlek?!

2 kommentarer:

Emma sa...

Ha ha å du tycker att de är mycket prylar nu. Vänta bara tills junior ska ha cykel, bob, skidor, stor studsmatta, barbie el. bilsamling jag har förstått att barn är riktigt dyra i drift och lixom bara drar till sig en massa saker. De är nog bäst att ni bygger ut läggan på en gång :)
Här är de ont i halsen i dag. Sugit! Men man måste ändå gå ut med el doggo fast man har ont i halsen. Hmm... Tänk om hon kunde gå ut med sig själv en stund å sen komma hem. Men inte de. Nu är de iaf dags för kvälls kissen.

Anonym sa...

Grattis Jonas! Svart bälte är inge dåliga grejor. Håller med föregånde kommenterare. Kanske det börjar bli dags att bygga ut..