onsdag 21 november 2007

Ensam och sjuk...

Jag har varit sjuk i 3 dagar och Jonas är fortfarande i Piteå. Jag känner mig ensam, övergiven och ännu sjukare när jag längtar efter honom!

Det blev alltså ingen kick-off med jobbet, utan soffläge under filten. Jag har kännt mig allmänt risig, lite feber, huvudvärk, tryck i bihålorna och det spänner och känns trångt i magen.
I eftermiddag har jag i allafall fått palt och lite frisk luft på en väldigt kort hundpromenad, så det känns bättre och i morgon tänker jag jobba. Jycken är nog inte så nöjd, understimulerad, hungrig och allmänt uttråkad.

När jag sov på soffan idag drömde jag att jag och mitt kusinbarn Selina, 16 månader, var med i en kinesisk saga där vi jagades av drakar, krigare och apor som skulle kidnappa Selina och jag skulle skydda henne. Det var som "Kung Markatta" (tror jag den hette) ett barnprogram från när jag var liten. Väldigt spännande, lite otäck och med mycket färg, figurer och fantasi.

På fredag ska jag försöka ta tåget ner till Piteå och hämta hem Jonas. Han ska ha sitt svetsprov imorgon och jag hoppas han klarar det!

2 kommentarer:

Emma sa...

Oj din stackare. Alldelens alena å sjuk. Ja de är inte lätt å ha män på ranten. Men du, var Lyckan bara vanligt hungrig eller har du varit så sjuk så hon inte fått nå mat? För då är de ju riktigt illa.
Har oxå legat på soffan hela veckan inte för att jag är sjuk utan för att jag har tråkigt. Men i morn ska jag förhopningsvis göra längd premiär :) ska bli så skönt.
Ha de bra å krya på dig gumman. Kramen

Anja och Jonas sa...

Lyllos, du har ju redan fått åka puder!
spela roll att det bränner lite i benen, det ska ju kännas!