torsdag 8 november 2007

Föräldrarpenning

Fy faaaaseeeen vilken djungel det är med föräldrarpenning!

Duktiga jag skrev ut massa sidor på nätet idag och tog hem så jag och pappan skulle läsa tillsammans. Jag läste första sidan med penna i högsta hugg, strök under och skrev frågor. Jag läste andra sidan och kommenterade lite till Jonas samtidigt som jag drack kaffe. Jag läste 3:e sidan och undrade egentligen vad jag läst om, för när sidan var slut tänkte jag på något heeelt annat. Där gav jag upp och Jonas tog papprena. "Jag läser det här ikväll innan jag somnar" sa han efter att ha ögnat igenom det, sen gick han och diskade. Det talar ju om exakt hur kul det är med Förskingringskassans lagar och regler!

Om jag tar ut 4 dagar i veckan har jag ut efter skatt ca 6000:- och om Jonas gör det samma har han ut ca 6500:-

Inte blir man då rik på att skaffa barn! Fast nu räknade jag inte med barnbidraget....

4 kommentarer:

Mari sa...

Jag kände mig aldrig bekväm i gravida-samlas-sammanhang. Men jag förstår inte, varför måste ni ha lånade baddräkter? Bikini brukar ju annars funka! Söta var ni säkert. Angående musiken är mycket i gravidsammanhang omöjligt att förstå och bäst att ironisera över så man inte bryter ihop. Och på tal om försäkringskassan så kan jag rekommendera e-legitimation, då kan man beräkna mycket lättare via deras hemsida. Nuförtiden kommer barnbidraget som en räddande ängel den 20:e varje månad. Kram.

Anja och Jonas sa...

Ja, jag hade hört det där om baddräkterna så jag letade fram och tog med mig min Thailandsköpta röda med snygg bh. Men väl i duschen när den skulle på, TROR du den passade?! Tuttarna höll ju på att hopppa ut både i klyftan och under armarna... Det var bara att kliva ut i bassängen iförd den gröna, sköna, snygga lånade...

Anonym sa...

vi har just fått nys om er blogg och just läst igenom den Å herreligen så himla KUL vi haft!!! Får jag berätta om den för Arvid och Linnea???
ha det så gott vi kommer att följa utvecklingen ...
Kram från farfar o biggan

Anja och Jonas sa...

Faffa o B:
Självklart får man berätta om vår blogg, den är inte speciellt hemlig.
Tusen tack för vagnen! Nu har vi ett huvudbry mindre inför "leveransen" i januari. Visst läste ni att assistenten också kommit till användning förra veckan?! Användaren, Jonas, var mycket nöjd! Kram