måndag 12 november 2007

Separerad helg

I helg har det varit tjejhelg i Luleå och grabbhelg i Gällivare. Den 4-fota tjejen var dock på hemmaplan och höll ställningarna i snöyran.

Jag tog tåget till kusten på lördag så den sköna lördagssovmorgon med långfrukost uteblev... Sara hoppade på i Gällivare och i Lule mötte vi upp med Anna och Douglas. Det blev en heldag på stan med lunch, shopping och träffa Gränsenfolk på Adrenalin. Kvällen belv lugn hemma med en fantastiskt god oxfilégryta med portersås!

Jonas åkte till Gällivare senare under lördagen, efter en lång sovmorgon gissar jag... för att umågs med Saras sambo. Det verkar ha varit skidfilm, öl, whiskey och poker för grabbarna.
Jonas blir i Luleå/Pite hela eller delar av veckan för att svetsa sig till en högre lön. Så nu är det ff i hemmet, men när han kommer hem väntar en förskotts-farsdagspresent på honom... Det gäller ju att börja träna i tid!

Efter regnet i Luleå var det skönt att komma hem igår eftermiddag till snötyngda träd och en bro i behov av seriös skottning. Tur att man bor i inlandet, vinter har och kommer alltid vara = snö, INTE regn!

Kvällen bjöd på bio, Solstorm, med mor och far. Fina vyer över min stad, snygg-Izabella och barnskådespelarna var riktigt bra, men filmen och spänningen tog aldrig riktigt tag i mig. -3 solar får den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså..tror du att du ska framstå som en bättre flickvän än mig när du PUBLICERAR inköpande av present till Jonas på bloggen. Fy fan säger jag bara. Vad ska jag hitta på nu för att vara trovärdig i rollen som bra flickvän? Här gäller det minsann att vara på tårna, nu tror ju folk att det typ var du som initierade det hela med inköpande av presenter till pojkvänner! Jaja..vad göra..

Anonym sa...

Anonym-Sara, jag vet nog var ditt hus bor så det hjälper inte att vara anonym och skriva sådär!
Din present var ju minst dubbelt så dyr som min, men kärlek kan ju faktiskt inte mätas i pengar...
Och hade Tobi tyckt att jag var bättre flickväns-ämne än du hade han nog bytt för länge sen. ;o)
Kram o tack för sist!