söndag 24 februari 2008

Pulkarace

Idag provade vi Fjellpulkan i citymiljö. Hade tänkt åka på liten tur till Ädnamvaara, men det toksnöade när vi vaknade.

Ja, det började med att jag vaknade vid 05.15 av att Eli var hungrig och gnäggade missnöjt i sin säng. Upp och mata, byta blöja och pyjamas som var lortig. När vi tog oss tillbaka till sängen säger Jonas "Jaha, är det godnatt igen?" Jag fick fråga några gånger om han verkligen var vaken och visste vad han sa, är det så konstigt att vilja ha gonatt igen söndag vid halv 6? Jonas piggnade till och vi låg och pratade om hur hans gårdag i Gränsen varit, vilka han träffat, var dom åkt, hur det var på Nordahls och hur skönt det är att kunna åka dit på besök och inte vara inblandad i de ständiga problemen där.

Somnade om alla 3 och jag ömsom sov och matade till kl.9 och Jonas låg och läste, mycket spännande i boken just nu har han förklarat!

Den efterlängtade helgfrukosten blev ett riktigt antiklimax! Vi hade inget mjukbröd så jag slängde ihop scones och gjorde mangolassi. Mitt i gräddandet pajjade spisen så vi fick ta ut halvfärdiga bröd och nöja oss med att äta kanterna. Hmmm, inte riktigt som man tänkt sig, fast lassin var fantastisk och kaffet gott.

Efter frukost gick jag ut i förrådet för att ta fram pulkan. Någon har en isärplockad MC och ett par nya klassiska Fischerskidor i vårt förråd. Ingen av grannarna vill kännas vid dessa saker och inte heller förra hyresgästen. Inte vet jag, men då får väl vi bli ägare till dem?!
Med Eli nerpackad i barnvagnsisatsen nerbäddad i pulkan tog vi gångbanorna ända bort till Heidi och Daniel för fika och umgänge. 1dm ny och fluffig snö som knappt märktes när man gick i den. Inte för mig i allafall, kanske för Jonas som drog pulkan...
Vi ska låta jycken provdra i veckan, hoppas på succe där!

Nu ska vi beställa mat från Thai Takeaway eftersom spisen inte vill vara med och laga mat till oss. Gott! Sedan följer stilla söndagkväll.

Inga kommentarer: