måndag 4 februari 2008

Ensamma hemma

Idag var första dagen Jonas jobbade efter 16 dagars ledighet och sköna hemmadagar tillsammans. Eli sov bra i natt så han var nog inte allt för trött när klockan ringde kl. 06.00. Vi tjejer sov vidare till kl.9. Skönt och lyxigt.

En sak jag lärde mig idag när jag är ensam med barnet är att man får tänka till innan. Det går inte att sätta sig ner och amma och ha kräx-trasan i köket, eller fjärrkontrollen till TV:n på andra sidan soffan eller filten i sovrummet.
Trots vissa missöden (dock inte så stora som igår med kaskadspya och kiss och bajs på golvet) hann vi ändå med en timmes promenad i solen, jag hann duscha, äta lunch, vika tygblöjor, hänga tvätt, klippa till bärsjalen, göra paj till middag som var klar när husbonden kom hem från arbetet. Inte så illa! Jag hann till och med tänka att jag måste ha något projekt att fixa med eftersom lill-damen sover ganska länge på dagarna.

Nu har vi alla 3 vilat middag och kvällen ska väl flyta på ganska lugnt tills det är läggdax igen.
Är det sådana här dagar vi ska ha i 1 års tid nu?

Inga kommentarer: