söndag 17 februari 2008

Du är vad du äter

Hojja!

Jag tror jag börjar bli ett fall för blonda skräckinjagande kvinnan i "Du är vad du äter" på 3:an. Det har varit hiskeligt massa fika på senaste tiden. Elis fel helt och hållet. Det är ju bara att bulla upp när det kommer främmande, äta semlor för att mamma kommer med hemmagjorda och färdigfyllda, baka masarinkaka med chokladglasyr och nästan ett helt paket smör i, pizza till middag och resterna till lunch. Törs inte säga hur många fikan det har blivit den gångna veckan.

Tröstar mig med att alla säger att man rasar i vikt när man ammar... Rasar även de där extra kaloriintaget av på köpet eller måste man anstränga sig för att bli av med det?!

Jag är konstant hungrig och dagarna kretsar kring mat känns det som, antingen till mig eller till Eli. Antingen äter jag eller så äts jag av. Vad ska vi ha till middag idag då? Måste gå och kolla kyl och skafferi innan matilskan tar överhand och jag blir trist att umgås med...

Inga kommentarer: