onsdag 20 februari 2008

Farmor- & Mormorstid

Eli och jag har haft 2 lyxiga dagar med farmor som kom på besök från Piteå. Lyxigt för Eli som fått mycket närhet, famnsova och bäras runt, lyxigt för mig som hunnit göra massa nytta mellan amningarna vilket varit min enda uppgift. Tror det var lyxigt för farmor också som fått exklusivt umgänge med barnbarnet, utan konkurrens.

Idag har vi varit på BVC och har nu passerat 40000g och 53cm. Allt gott med andra ord. Mormor följde med hem efter BVC-besöket och sjöng, lekte och umgicks med Eli så jag fick den lustfyllda uppgiften att städa. Sedan blev det bad och efter det var det totalt godnatt för den lilla.

Jonas kom hem kl.19, det är övertidsvecka i Svappavara. Han gick nyss besviket till sängs utan att ha fått umgås med dottern som fortfarande snusar sött i sängen efter 4 timmar.

Jag förstår både farmor, mormor och pappan som inte tycker de får nog tid med den lilla söten, jag har ju henne hela dagarna och ändå saknar jag henne när hon sover.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Har hon redan passerat 40 000g-sträcket....det blev visst en nolla för mkt...annars har hon fått något kkonstigt i mjölken ;) Sleep well....ska skjutsa oskar o herr kero till tåget imorgon bitti, 06.16 går tåget...jippi...kram

Anja och Jonas sa...

Hahah, vad vet du, vi kanske har avlat fram en broiler-unge som äter anabolamjölk?!
Så grabbarna har redan åkt upp till fjälls. Får se om Jonte tänker sticka upp på lördag. Han skulle nog behöva lite öl, grabbumgänge och skidåkning. Blir mycket tjejsnack här hemma... ;o)