tisdag 5 februari 2008

Fet-tisdag

Fet-tisdag på många sätt:
  • Andra besöket på BVC idag. Eli hade gått upp dubbelt så mycket som "normalt", inte några 150 fjantiga gram här inte, utan 350 gram på 1 vecka. Vi har en ny innehavare av mitt gamla smeknamn, "Feiten"! (Sådana här saker hade jag inte en aning om för bara 1 månad sedan, jaha, 350g är det mycket eller lite?! Nu känner jag mig lite insyltad bäbis-internskämt, guuud va kul, hon har gått upp 3 gånger mer än normalt! Jonas säger, 'inte nog med att det blir en fegis, det blir en tjockis också!')
  • Mamma kom med bruna bönor, bacon och 6st hembakta färdigfyllda semlor och ytterligare 6st ofyllda som åkte in i frysen. Vi har ätit varsin och jag ser redan fram emot att äta en till senare i kväll när tråkiga Coop-handlingen är avklarad.

Kvälls-luren vi alla 3 njöt av igår kväll tog ut sin rätt på Jonas. Han slumrade 30 minuter vilket resulterade i att han nattugglade till kl.02. När jag matade Eli strax efter 2 hade han just släckt lampan och slutat läsa. Upp kl.06. ändå och störta till jobbet, tjejerna snoozade vidare till 9 idag igen.

Härom natten låg han och gjorde Hitlerhälsningen i sömnen... Jag skulle flytta på hans arm när barnet skulle ammas och då åkte den spikrakt upp och ner några gånger innan han vände på sig och somnade om!

1 kommentar:

Mari sa...

Både barn och make har inmundigat semlor i dag, på dagis och jobb, men jag hade ingen lust att äta någon själv. Så jag sparar min till senare i veckan, hoppas nämligen på lunchdate med blivande maken på fredag ...

Med tanke på farten uppåt i Elis viktkurva kanske det var tur att presenten (kommer kanske i morgon med posten) inhandlades i en att-växa-i-storlek! Eller så får Lycka ärva ; )

Låter som ni fått in en rätt skön rutin i vardagen. Vi sov också ofta till nio, jag och tjejerna. Sedan hade vi en period med 6-7-väckning från spjälsängen. Nu i inskolningstid så vaknar vi alla tre av väckaren kvart i åtta. Det är helt okej, faktiskt.