tisdag 2 december 2008

Ny på jobbet

Då var premiärdagen på jobbet avklarad.
Kort möte med chefen och projektsamordnaren.
Tittat på mitt nya kontor.
Druckit te i fikarummet.
Fått föregående protokoll för morgondagens möte i 'Raiseborrning' som jag ska protokollföra. Gulp, jag vet inte ens vad raiseborrning är för något! Fast chefen sa att det är ett kort möte och ordföranden är snäll. I hope!

Fortfarande lite stök i magen, men jag har i alla fall fått behålla all mat. Kan dock inte påstå att jag är sugen på starkt kaffe och spicy food...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena!

Raiseborrningen är oftast använd till att göra ventillationsschaket i gruvan. Kort så borrar men med en mindre krona (sk pilothål) där borren har kommit ut på önskad plats sätter man på en jätte stor borr-krona och drar den sen tillbaka i samma hål som borrade det lilla.
Gruv-Gittan i Mbgt!

Anonym sa...

Man tackar för förklaringen! Tur att man har gruvisvänner som VET!