onsdag 17 december 2008

Dagisdjungeln

Dags att börja tänka på var Eli ska gå på dagis, september-09 hade vi tänkt skola in henne.

Fram tills igår trodde jag vi var säkra på var vi ville att hon skulle gå på dagis, men inte nu längre. Gjorde ett litet studiebesök på det aktuella dagiset, men när jag gick därifrån var känslan i magen NEJ.
Det var många detaljer som gjorde att det inte kändes bra.

Nu har jag surfat runt på Kommunens hemsida för att läsa om de andra dagisen som finns, bara att börja om från början och leta, besöka och känna...


Förövrigt stormar det så det låter som taket ska ryka när som helst. Lägenheten blir iskall när det blåser, tur man har Hästens duntäcke att krypa ner under! Men först en dusch!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Godmorgon!
Jag som pluggar till förskolelärare har bara ett råd till er som söker i denna djungel är; Var kräsen och ifrågasätt vad verksamheten har för barnsyn, kunskapssyn osv. Har springvikkat några år innan jag började plugga och jag säger bara att man har sett allt och det finns förskolor man verkligen inte ens vill sätta sina barn på. Man får ont i magen.

Så ni vet ju nu att när Herr OG och Fröken W skaffar en liten då kan det bli ett helt projekt när man ska söka dagisplats.

Ha en fortsatt trevlif dag i dagisdjungeln!

Anonym sa...

Tack för tipset blivande lärarinnan! Det är verkligen jättesvårt! Man kan ju fråga och få svar, men man vet ju ändå inte riktigt om det praktiseras det som sägs... Jag tror man får fråga och även lita på magkänsla och vibbar man får på dagiset, göra studiebesök alltså.
Ja, Lule har ju lite större dagisutbud ärn Kirko så ni får nog börja leta efter det rätta redan innan ni skaffar barn! Annars lär ni nog inte hinna... ;o)