tisdag 16 december 2008

Kirko-Pite ToR

Ska inte bli långrandig här. Har bestämt att kvällar o eftermiddagar nu när jag inte jobbar heltid och Jonas är hemma ska ägnas åt julpyssel och knäcktillverkning, typ. Inte hänga framför datorn i alla fall!

Vart i Pite över helgen, hann med mycket! Ett urval:
  • Plumsa till stugan dragandes på en 100kg tung pressenning i lårdjup tung blötsnö. Eller rättare sagt, Jonas och Linda drog och jag spårade.
  • Ätit peppisar hos Kvarnbäckarna.
  • Flyttat åt farmor
  • Ätit palt hos farfar
  • Varit på Majkens 1-års kalas
  • Fyndat julklänning på Kupan (ska bara sys ut under armarna)
  • Söndagsfikat på Djupviken.
  • Slarvat bort och köpt ny diskpropp åt faster där vi även bott under helgen.

Det var det.

När vi kom hem igen på söndag kväll och Jonas kvickt som attan hoppat i mysdressen suckade han 'Hoff vad skönt att vara hemma, jag hade lätt kunnat bli en sån där hemmaråtta som Edmarks i Kvarnbäcken...'

Hmmmm. förvånad över ett sådant uttalande när vi kommer tillbaka till Kiruna efter att han varit 'hemma' i Piteå?!

1 kommentar:

Sandra sa...

Och jag som tycker att jag har fullspäckat schema på min "lediga" tid, jag tror ni intog första platsen.