torsdag 4 december 2008

Nästan en vecka

Då har jag snart varit hemmapappa i en vecka och hittills har det mest varit sjukdom, matilska, gnäll o nya sovvanor. Nog är det enklare att sitta i ett gammalt stup o svetsa ihop något som gått sönder.
Ungen har vaknat tidigare o tidigare sen i måndags men imorse kl 04.30 så skulle vi söva om henne, vilket tog en och enhalv timme. Efter det sov hela familjen till kl nio o vipps så var hela dagens mat o sovtider ur fas.
Eli och jag har timme för timme lyckats få tiderna på rätt köl igen och nu sover hon middag nästan som hon brukar göra.

Nu väntar jag med spänning på vilket klockslag hon ska vakna på imorgon.

MacBook:en blir jag mer o mer nöjd med dag för dag och ångrar bara att jag inte bytte tidigare. All musik håller på att kopieras över till den och sen väntar en tidskrävande rensning/sortering i iTunes.

Eftersom att Låssbäcken räknas som jordbruksfastighet så trillade skatten in idag och spädde på köp suget med alla julerbjudanden från elkedjorna. 
Platt-tv någon?

Bäst att stoppa pengarna i madrassen innan det är försent!

1 kommentar:

Emma sa...

låter som att de här med pappaledighet är din grej! Mange K är ju oxå pappaledig, men på helgerna är han hel ledig eftersom att Lisa är hemma då! Gäller samma sak hos er, är ju frågan?!
Hoppas att ni har de bra och att julen blir förträffligt bra. Hälsa frugan å ungen.