fredag 12 december 2008

Fasaden

Halleluja för alla som har det perfekt hemmet! 

Jag råkade av misstag köpa en inredningstidning när jag tog bussen från Kiruna hit till Piteå och blev genast påmind om varför jag aldrig gör det! Jag blir bara spyfärdig av alla bilder på de perfekta hemmen! Matchat och fixat och pyntat och ordnat. Kan man verkligen leva där? Bor det människor i de där utställningslokalerna? Jag är skeptisk! Har dom aldrig fläckiga diskbänkar, håriga handfat, smutstvätt på golvet och skor och kläder i oordning i hallen?! 
Nej, jag tänkte väl det, det är väl bara vi som har det. 

När jag kommer hem ska jag lägga in bilder från ett riktigt hem som man lever i, inte bara går omkring och rättar till sina vita klädgalgar med vita kläder på och puffar blombladen i krukorna som matchar soffkuddarna... 

Ni kommer få se stök, smuts och snusk... finns det någon inredningstidning som skulle nappa på ett sådant reportage eller måste jag vända mig till TV4'as 'Rent hus' för att bli uppmärksammad i media?

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar verkligen dina inlägg Anja-alltid lika roligt att läsa om dina funderingar.... och minns tydligt en fin bonad som hängde hemma hos min mormor Hulda " hellre lite skit i vrårna än ett rent helvete" kram från Biggan