fredag 19 december 2008

Fredagsklagan

Tillochmed Jonas är beredd på att stanna kvar i Kiruna över jul när han såg dagens väderbild från Pite.

Regn och flera plusgrader!!!

Det är inte möjligt! Jag har kännt mig trygg med att det blir en vit jul eftersom det var sjukt mycket snö förra helgen när vi var i Pite. Inte en chans att det smälter bort, men jo-odå! Allt kana hända vid kusten.
Jag vill att Eilert ska få en riktig vit första jul, inte ishalka och regn. Åka sparklåda och pulka, inte paraply.

Här i Kirko fortsätter stormandet. Igår höll jag inte på att ta mig hem i motvinden. Det viner och fräser runt fönstren och det är 20 grader i hallen. Jonas sitter med Houdinitröjan, luvan över huvudet och tummarna inpetade i ärmhålen. Han blir så kall när han sitter och leker med Macken...

Eli kräktes igår, hela eftermiddagen, men var förövrigt inte hängig eller ledsen. 4 omgångar kläder blev blåbärskräkiga. Vi gjorde misstaget att sätta på tvättmaskin efter första kräxet. Nu vet vi till nästa gång, bara vänta till kvällen och tvätta klädhögen då.
Imorse var aptiten stor, likaså törsten. Nu sover hon förmiddag, okräkt. Hoppas det håller sig och att det inte smittar.

Som pricken över i:et att vara magsjuk en plusgraders-regn-jul vid kusten....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Coola ned er, det har snöat lit här nu. Var Eilert firar jul kan kvitta men Eli kommer till Månskens därmed basta!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Men coola ner er! Tål ni inte skämt längre?! Jonas har biljett till Statt på juldagen så inte ens regn kan hålla honom från Piteå! ;o)