måndag 3 november 2008

Varsel

Jonas braiga chef har sagt upp sig. Imorgon kommer beskedet om Scancon ska ha kvar sin filial i Kiruna eller inte. Med andra ord, imorgon blir Jonas kanske uppsagd!

Många frågetecken följer. Vad ska vi göra då? Inte får ju han ett nytt jobb om han ska vara pappaledig i januari! Ska jag istället vara mammaledig för att jag tjänar mindre än honom och vi förlorar mindre om jag är hemma än att jag jobbar, han är pappaledig/arbetslös. Vad händer när han inte längre är pappaledig? Söka nytt jobb med AF's blåslampa i aschlet? På annan ort och mindre ersättning efter 80 dagar.
Känns ju skönt att det det är ekonomisk kris i världen just nu, bostadsmarknaden usel, 100 000 jobb färre under 2009, 8% spådd arbetslöshet och under förra månaden detta år; bara är 20 000 varslade varav 500 i norrbotten....

Vad jag känner mig lugn och trygg över att allt kommer att lösa sig... Nej, jag är inte bitter och inte pessimist för den delen heller.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den oron om framtiden är det fler som har...

Emma sa...

håller tummarna för jonte att han får vara pappa ledig å inte arbetslös. låter bättre att vara ledig isf. för mellan 2 jobb.

Anja och Jonas sa...

Tomas- jaså, varsel i pite med?

Emma- håll gärna tårna också...

Pyret- jävla världsläge, kunde inte kommit olägligare! Skärpning världen!!!