onsdag 12 november 2008

Det var det

Idag innan vi gick hem fick vi per mail veta att Scancon:s Kiruna avdelning ska läggas ner. Ganska väntat var det men det är ändå skönt att få veta efter några veckors tystnad från Luleå. Jag och Anja har firat eftersom att det är första gången som jag blir uppsagd från ett jobb. 

Första gånger ska alltid firas!
Det enda som grämer mig är att det är helt fel tidpunkt med tanke på min kommanade föräldraledighet. Imorgon får vi veta mer om hur vi ska avsluta.
Nu väntar förhandling med facket och jobbsökande men innan det ska jag svetsa mig en ny rök i rostfritt och renoveraa klippaggregatet på arbetstid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att ni kan fira händelsen, det löser sig säkert,Kiruna är väl det enda stället i landet som det kommer lite positiva tongångar ifrån.Är 3 rökar ett nytt mått på välstånd eller?? En grill kanske du också hinner med.Och en brygga. Kram på er alla 3, Papps på Månskens.

Emma sa...

Ha ha helt underbart att fira en uppsägning. Inte illa. Hoppas att de löser sig, annars är de bara å ta på sig kjolen å börja söka jobb, den går ju inte å motstå vettu! Å de här med å svettsa grejer på arbetstid tycker jag är helt rätt. Hoppas de löser sig innom kort. Ha de å hälsa ungen å morsan

Kennet sa...

Det är klart man ska fira. Det gjorde jag också. Fick gå den sista oktober. Men svetsjobb i Kirko kan ju inte vara så svårt att hitta.. Här vart jag befinner mig så börjar det vara rätt så tunnt med jobb så jag kommer nog att dra mig uppåt. Ha dé så bra och sköt om er.

Mari sa...

Trist besked, men det verkar som du tar motgången okej. Alltid skönt att få besked istället för att leva i ingenmansland. Har förresten en reportageidé där du är inblandad. Vi får snackas vid om det vid tillfälle!

Ja, och sedan var det ju en finkänsligt sätt ni fick veta det på. Vaddå personalmöte med representanter osv ...

Kram på er.