tisdag 4 november 2008

Mamman, bäbisen och den vilda ponnyn


Igår använde jag för omväxlingsskull mitt trådlösa headset när telefonen låg på laddning.
Eli var trött och lite gnällig så jag underhöll henne på bästa lek-mamma-sätt. Hon fick rida på min fot och jag sjöng den vilda versionen av 'På 4 ben går den som jag gillar allra mest - min kära lilla ponny' Ni vet barnvisan.... Ponnyn (dvs min fot) hade en ovanligt vild dag och Eli skratt-skrek förtjust och var nöjd för en stund.

När sången tagit slut ser jag att telefonen ligger och lyser, det ringer alltså så jag skuttade upp och skrek 'Hallåå', men för sent. Den som ringde hade lagt på.

Lite senare under kvällen ringde kära Sara från Gälka och öppnade samtalet med "Är det min kära lilla ponny...."
Alltså, på något sätt hade jag lyckats ringa upp Sara när jag lekte med Eli, Sara hade inte svarat, utan mobilsvar hade gått på och där hade hela 'Min kära lilla ponny' med Elis ackompanjerande skratt i bakgrunden blivit inspelat.....

1 kommentar:

Emma sa...

ha ha mycket roligt!