onsdag 19 november 2008

Sagostunden

Eli lekte i sin leksakskoffert igår. Jag blev påmind om introt till ett barnprogram som gick när jag var liten, Sagostunden. Några figurer kryper ur en koffert, packar om sina saker och böcker på en flygande matta och åker iväg. När de åkt kommer en drake som sätter sig i kofferten och flyger iväg han också. Musiken är mungiga.

Barndomsminnen någon?
Vad säger ni i så fall om:
  • Ballongen spricker (dockskåpet som levde)
  • Ika i rutan (konstigt talande kvinna i olika kläder)
  • Urcellen Ellen
  • Om kroppen (ett skelett där man visade vad som hände i kroppen när man åt)
  • Tårtan (ett bageri)
  • Boktipset (regnbågssoffan)

Man måste nog vara född i mitten på 70-talet för att komma ihåg, Jonas mindes inte alla av dessa, men han är ju nästan född på 80-talet....

1 kommentar:

Lisette sa...

Farbror frippes skafferi med alla burkar med filmer. Maten och Kroppen tyckte jag också om, och Beppes Godnattstund.
Ballongen spricker kom jag inte ihåg förren jag letat upp den på tuben.