onsdag 14 januari 2009

Semestersvenskar

Kollar TV4:as nya program/doku om svenskar i svenskarnas älsklingsparadis, Thailand.

Little Gerhard (som vi alla så väl känner till!) Sveriges först tonårsidol tillbringar med sin vapendragare Rock Boris hela vintrarna på Pathong beach. Deras dagar ser ut såhär:
  • Vaknar vid halv 10.
  • Går ner på stranden och bättrar på brännan (läs läderhuden)
  • Går hem vid 4-tiden
  • Går ner på Ricos och käkar
  • Uppträder för Svenska turister och tjänar bra med pengar.

Finlandssvenske reseledaren Stoffe älskar Thailand! Kulturen är underbar, säger han. Jo, varför:

  • Kvinnorna tvättar ens underkläder. Vilken svensk tjej skulle göra det hemma?
  • Männen får bestämma allt. Även om man frågar sin thailänska tjej vad hon vill göra låter hon ändå mannen bestämma
  • Man får underbar thaimassage av tjejen när man vill!

Nu stänger jag av och går och spyr!

1 kommentar:

Susanne Snäll sa...

Jag måste säga att jag höll en lite högre nivå när jag hängde på semestern. Tvättade tom mina sockar själv i handfatet. Fast tvättservicen på hotellet kostade typ ingenting. Och så vaknade jag före nio nästan varje dag. Är man morgonpigg så är man :o)

Nog borde du väl kunna få dig en galablåsa beställd via internet och levererad till långtbortistan innan nästa fredag? Så slipper du sitta i bilen i nära på 80 mil.