torsdag 15 januari 2009

Gala!

Jag ska på galakväll nästa fredag!

Anledningen är att min arbetsgivare, Tåga Konsult har blivit nominerade till årets kvinnliga företagare på Kirunagalan, årets näringslivshändelse för både företagare och privata i Kommunen.

Bubbel, 3-rätters middag, mingel, underhållning, prisutdelning och klädsel i mörk kostym...
Genast börjar ju tankarna gå, VAD ska man ha på sig?! 5-månaders gravidmage, tofsigt hår på utväxt och svullna ben. Jajjamän, kommer se ut som barbamamma!

Chefen skulle och shoppa till Luleå på lördag, Kirunas utbud sträcker sig ju inte längre än mellan Lindex och B-young vilket känns snävt, måste kanske hänga på. Chefen hade redan köpt lösögonfransar... där ligger lägstanivån!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Lösögonfransar is the shit! Så otroligt snyggt så de finns inte!

Anonym sa...

du kommer inte å färgar håret på onsdag då? ;) - knaster

Anja och Jonas sa...

Sandra-det kanske blir min lösögonfrans-oskuld som ryker på fredag!

Knaster-näää, det verkar dåligt. Ska ha spännande möte om nytt malmlok till gruvan, på teknisk engelska istället! Hade hellre suttit i frisörstolen o blivit morotsröd!

Sandra sa...

Det kan vara ett H-vete att sätt på dem första gången, ett tips är att du sminkar klart allt för och sätter väldans mycket mascara innan samt eyeliner, därefter limma vid franskanten och sätt på dem. Oskar hjälpte mig första gången, riktig naturbegåvning måste jag säga ;)

Hoppas du får till det!

De jag använder är av märket Ardell nr 105, de är de bästa och finns på Lindex.

Anonym sa...

Tack för expertkommentar Sandra! Får be Jonas hjälpa mig då! Tur att Lindex iaf finns i Kirko, då är ju fransarna fixade!!!