tisdag 30 september 2008

M.M

1. Ungen har varit vaken mellan kl.02.30 och 04.30 i natt. Zzzzurt! Jonas klocka ringer ju kl.05 så han insåg att det var onödigt att somna om i 30min så han har alltså redan nu kl.9.15 varit vaken i mer än 6 timmar och det är minst 9 timmars jobb kvar innan han får gå hem.

Efter gnäll, lek, fräsande, grinande, tum- och tuttsugande, ammning somnade hon tillslut med tummen i munnen på mitt bröst. Precis som när hon var liten...

2. Har fått rapport från M-kopps använderskan. Hon kan varmt rekommendera efter premiärförsöket! Bara så ni vet!

3. Middagen igår blev fantastisk! Skulle dock ha mixat åkerbären innan jag blandade i parfaitsmeten. Den hade dessutom inte riktigt hunnit stelna, men vad gör det. Det var så gott så man fick slicka tallriken ren efteråt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hallåjsan har ju försökt få med en kommentar tidigare - men inte fattat att jag måste "ordverifiera"

Vaooooooooooo äntligen låter det som om Eli beter sig som barn brukar.... lite gnäll, gnöl och fräsnade.... men kan tänka mig att det blir lite frustrerande då det alltid varit skratt och förnöjsamhet som kännetecknat den lilla smörhumlan
Puss och Palt från månskens

Anonym sa...

Lilla smörhumlan är dagen till ära när hennes pappa är ledig, första gången på 11 dagar, mer lik lilla grinollan.
Ont i tänderna, sov kort morgonsov, vill inte äta, kanske lite feber verkar vara orsaken.
Puss tillbax till farfar och Biggan.