lördag 20 september 2008

Dagar att minnas

Sist jag skrev var på min födelsedag. Idag är det Elis 8-månaders dag.

Där i mellan har vi hunnit med en tur till Hedenäset för att hälsa på Pernilla och Helmer tillsammans med Emma och Felix. Pernilla och Emma lärde jag känna på en tur till Hunddalshytta några oförglömligt varma majdagar 2004. Då var det mycket snack om toppar, turer, telissvängar, tranciever och töväder.
Detta möte, 4½ år senare var det mer snack om blöjor, barnmat, bajs, barnmorskor och bäbisar.
Hmmmm... tiden går och vad vet man vad vi snackar om våren 2013?!

Efter en sväng på IKEA tillsammans med tjejerna och barnen tog Eli och jag bussen till Pite, 4 timmars resande för ynka 17mil. Leve länstrafikens effektivitet!

Helgen har tillbringats i stugan. Här har det varit desto effektivare. Nyss i bastun diskuterade jag och Jonas om vad vi egentligen hann med under sommaren. Just nu känns det som ingenting i jämnförelse med vad vi hunnit dessa dagar. Sedan i fredags har vi hunnit såga ner stora björken utanför bastun, kvistat, kapat, kluvit och staplat. Bränt bråte och ris nere vid älven och plockat 30liter lingon. Jonas vill förstärka med ordet MYCKET framför allt vi har gjort.
Imorgon ska vi förhoppningsvis kunna och hinna måla taket. Om det blir verklighet hade höststängningen av stugan kännts fulländad!

Måndag morgon vid 3.30 tar Jonas bilen till Svappavaara. Jag och Eli stannar i stugan några dagar till och njuter av höstsol i gula skogen. Vi tar tåget hem när vi känner för det.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hallå där, inte visst jag att du var nära en födelsedag, men GRATTIS i efterskott! Om ni är kvar i stugan kanske vi kommer förbi en svång i veckan, jag och lillungen,jag hör av mig. Kram kram