måndag 8 september 2008

Bulla VS Biskvi

Jag har bakat bullar idag för att glömma biskvierna. Fast mandelbottnarna ligger fortfarande där som ett hån och receptet har legat framme tills nyss då jag slängde det.

Jonas slapp 12-timmars i Svappavaara idag så vi fick middag tillsammans alla 3. Nu är det nattning för den minsta och sedan ska vi njuta nybakt bulla och mjölk.

Jag har förresten fyndat en ljusstake på Bumerangen idag. Fick för länge sedan smala gröna ljus som jag inte har ägt någon lämplig stake till. Idag när jag och Eli var ute på turné hittade vi en med liten rund teakfot och 7 mässingsarmar i olika längder. Den blev riktigt fin på teakbrickan på bänken bredvid TV:n.
Kanske ska ljusen tändas till mjölken och bullarna?!

2 kommentarer:

Emma sa...

kanske måste skaffa barn, man verkar bli så händig å huslig då. själv har jag börjat packa, så nu står de flyttkartonger överallt. Suck! Mycket fin klänning, beställer en sån om några år. Går de bra de?!

Anja och Jonas sa...

Ja-a, när du har en unge, vare sig det är en ViggoVildeViking eller en EllenSkogstuva så ska jag sy en klänning åt dig!
Lycka till med packandet, jag är INTE avis....