måndag 8 september 2008

Jordgubbs kjole























Detalj med träpärla som knapp, hela klänningen, modellen iförd klänningen och till slut orginalet.
Tygerna är 1 gammalt örngott, 1 bäbispåslakan som inte passade Elis täcke, 2 gardiner och 1 påbörjad men aldrig slutförd skjorta. Det mesta fyndat hos mamma, men också badhusloppis i Pite och Röda korset i Kiruna.
Orginalet har en applikation mitt på magen och ett brett sidenband runt. Jag vet inte om jag bara ska göra en liten detalj i gult mitt på och leta efter passande band eller om jag ska behålla den som den är.
Vad tror ni?

6 kommentarer:

Lisette sa...

Jättefint! Jag undrar dock om det blir lika fint när du ska sy klänningen åt mig!? Det blir ju så mycket större tygbitar - känns inte precis nätt jämfört med lilltjejens söta klänning.

Sanna Eriksson sa...

Superfint, jag gillar den som den är, ev. skulle man kunna ha ngn annan detalj, kanske en brun - som kantbandet liten ficka som ligger på det randiga gröna eller ngt sådant =)

Anja och Jonas sa...

Pyret: Va, tvivlar du på min syförmåga?! ;o) Nej, håller med, skulle aldrig ge mig på att sy något till mig själv, mycket enklare till ungen. Du får väl maila Strawberryflavour och fråga om klänningen finns i Small eller nåt'!

Sanna: Ficka, JA, bra idé! Jag var så fast på applikation mitt å att jag inte tänkte i andra banor. Det blir nog ficka i brunt, bara knyt i ryggen och inget på magen.

Anonym sa...

Helt sjuuukt snyggt! Ingen applikation på mitten! Den är ju mycket snyggare så där. Mycket finare än orginalet. Ett band i ngn färgerna på tygerna i så fall men behövs inte heller.

Kram från Gällkatown
Vi kanske ska ses snart?

Anja och Jonas sa...

Fabritjos! Det blev en liten gul ficka med brun kant, ingen applikation. TAck för komplimangen förresten!
Ja-a, ses snart måste vi! Palthelg i Pite vankas, vi återkommer om datum så klart!
Kram från Kirkotown

Anonym sa...

Fantastiska kreationer. Grannare unge får man leta efter.

Ikväll kommer vi till Ripan! Skall bli så kul och mysigt, hoppas på bra väder!

/Johannes L