onsdag 10 september 2008

Konstiga vanor

Igår kväll när vi gick och la oss tittade vi till ungen som sov.

På något sätt hade hon krånglat ur armarna ur pyamasen och dragit ner den till under armhålorna. Halsringningen satt alltså i brösthöjd och hon låg och sov med armarna bara.
Imorse hade hela pyamasen åkt av och jag vaknade av krafset på blöjans kardborreband. Studsade upp eftersom jag fick en inre bild av att hon slitit av sig blöjan och hela nattens händelser hade hamnat i hela spjälan.
Som tur var var det inte så, bara ett naket barn som var pigg och glad och utsövd, klockan var 7.35. Hon har inte sovit så länge sedan jag vet inte när.

Nu har jag och Jonas ätit köttfärslimpa och Eli har klämt i sig en enorm portion köttfärssås och pasta.

Jag ska dricka kaffe, men inte Jonas. Han har druckit sin ranson på jobbet idag tillsammans med MIN kaffeost jag köpte igår till krabbmiddagen. Var bortbjuden på Krabba hemma hos Kari så jag tog med mig lite ost till kaffet och efterrätten, men av 8 tjejer tackade ALLA nej till kaffe och ost. Dom tog te istället. Dålig prioritering, men jag tog med mig gåbortpresenten hem igen.
Får man göra så?

1 kommentar:

nybliven mormor sa...

SMÖRKRÄM
1dl marsankräm
150g margarin
2dl florsocker

Rör tills det blir vitt.