tisdag 1 april 2008

Vad var det jag sa!

Jag har lagt ner att läsa Anna Wahlgrens 'Barnaboken' Hon får mig att känna mig som en dålig förälder. Tittar på mig med stränga ögon och säger: Gör som jag säger så går det bra annars går det åt h-vete och då får du skylla dig själv!
Jag gav den i allafall ett försök, men näe, nu är det inge mer Anna W. Jonas tycker dessutom hon ser ut som riktigt white trash.


Någon som har tips på en BRA bok där man kan läsa barnets utveckling och vad som händer vid olika åldrar UTAN att ge moralkakor och pekpinnar?


Efter BVC besök idag så kan vi konstatera att barnet nu är 1dm längre än när hon föddes och 2kg tyngre.
Hon går ju upp i vikt och skjuter i höjden så något rätt måste vi ju göra även om vi inte följer Anna till punkt och pricka.

Inga kommentarer: