fredag 11 april 2008

Shopaholic

Jag har handlat barnkläder för 20:- plagget på Lindex. Även en jacka från barnavdelningen till mig inhandlades för 20:-. Hårborsten jag också köpte var dyrare än alla plaggen tillsammans. Men jag var inte värst. De två kvinnorna framför mig i kön jag tålmodigt väntade på skulle betala klart så det blev min tur, de blev aldrig klara! Plagg på plagg veks ihop i trave efter trave på disken. Tillslut var kassörskan försvunnen bakom klädhögar och jag gav upp och bytte kassa. Utan att överdriva hade de säkert plockat på sig 50 baby-, barn- och damplagg, allt för 20-30:- styck. Billig ny garderob.


Jonas har jobbat 60 timmar denna vecka. Nästa vecka ska jag vara gräsänka då det ska jobbas i Voullerim för Jonas. Eli och jag kanske åker till Tärendö och hälsar på min kusin och Elis lilla tremänning Selina. Så vi inte blir helt ensamma.

Nu ska Jonas åka och hjälpa min far att koppla i ny kran till köket. Jag ska baka ut limpor och Eli ska nog hänga i babysittern och kolla på och kommentera med 'gläh' eller 'huää' eller 'hblä'. Sen blir det paj och film ikväll.

Inga kommentarer: