onsdag 2 april 2008

Tjockasjärvi

Idag har jag och Eli hängt på mitt gamla jobb i Jukkas.

Vi började med en lunch på Hembygdsgården tillsammans med gammla arbetskompisar. Jag fikade och de andra åt en alldeles för spicy laxsoppa. Servitrisen ville inte tro på att den var för stark när de som åt soppa bad om något för att tunna ut, hon smakade och sa plikttroget "Åh, vad god...", men erbjöd tillslut lite creme fraiche för utspädning.

Jag tog en äppelpaj. Äppelpaj, punkt. Inte äppelpaj med vanliljsås. Alternativet var kladdkaka, punkt. Inte kladdkaka med grädde. Kocken var snäll och vispade ihop lite vaniljsås, men till kladdakan fick man återigen nöja sig med en klick creme fraiche.

Efter långlunchen hann vi träffa ännu fler gamla kollegor, få uppdate på det senaste, hur säsongen varit, nyheter, gammelheter och lite skvaller.
Eli charmade som bäst med leenden, lite dreggel och sött sovande.

På väg hem i bilen passade jag på att ringa lite, okynnes, man ska inte prata i telefon när man kör, men det var trevligt med ett långprat med Challe i Östersund. Miss you, Challe! ('Happiness' saknar dig och Ivan också!)

Eftermiddagen bjuder strax på fläskpankaka, sen städa färdigt och titta nytt avsnitt av So you think you can dance. Fast egentligen har jag lust att gå ut, solen värmer fortfarande.
Jag är rädd för att vårvintern som vanligt blir alldeles för kort. Det var helt bart på E10:an söderut och det är bara början på april!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Darling, jag saknar er med! Det var himlans mysigt när du ringde här om dagen! Hoppas verkligen vi kan ses när ni bilar ner mot värmland i sommar, det hade ju varit super kul!
Så kan ni ju slagga hos oss, om ni behöver ett stopp! =)
Krama lilltjejen från mig!
kram

Anja och Jonas sa...

Ja, hoppas också att vi kan ses då. Det blir mellan 12-25 juli någon gång.