måndag 28 april 2008

Mot kusten

Väskan är packad och imorgon bär det av mot kusten. Hoppas på en solskens-Valborg.

Nytt på Eli-fronten:
Jag vägrar vara den enda i den här familjen som kan lägga barnet. Här blir det inget mata eller bära tills hon somnar så därför har 'Projekt somna själv i sängen' startat.
Igår gick det ganska bra, skrek en liten stund och somnade sedan själv.
Idag har vi kämpat i 2 timmar, lägga, skrik, ta upp, mata, lägga, skrik, ta upp, mata, lägga. Nyss somnades det efter att jag suttit bredvid spjälan och pratat med farmor i telefon. Eli pratade samtidigt med sig själv tills hon somnade, utan gråt. Till slut.

Nu ska jag baka en marängtårta till torsdagens grillning i stugan. Datorn ska packas ner så jag får avsluta. Dessutom hör jag barnet gnälla... suck, skrika, ta upp, mata, lägga.....

Inga kommentarer: