måndag 14 januari 2008

Packa ut, in, upp & ner...

Vi har inget snyltar internet längre... Typiskt, dåligt val av lägenhet, borde kollat upp det innan va?!

Helgen gick i ett nafs! Hade kort dag på fredag och Jonas med hjälp av mina föräldrar målade klart allt utom hallens andra varv. Själv låg jag i gamla lägenheten med gräslig halsbränna, av målarlukten och gjorde ingen nytta alls... Att känna sig onyttig och värdelös är ingen höjdare, vi har massor att göra och jag kan knappt hjälpa till, inte bära, inte måla, inte sträcka mig...

Lördagen målades sista varvet i hallen, utan min hjälp, jag var hemma och packade lådor. Vid lunch anläden flyttfirman från Piteå bestående av Jonas mor, syster och även som extrabonus, valp-Edit (till min mammas stora förtjusning!) Alla möbler flyttades tillsammans med resterande saker på mindre än 4timmar! Jag och mamma packade upp i nya läggan och de andra körde saker från den gamla.
Vid 19 var alla trötta och hungriga så flyttpizza på papperstallrikar var helt rätt. Piteborna begav sig hemåt igen på kvällen och Jonas och jag monterade ihop soffan och såg slutet på Sagan om ringen. Sov sedan första natten i lägenheten.

Igår hämtade vi ytterligare saker från förrådet i gamla lägenheten, nu är det bara 1 kvar, men vi väntar på att våra nya förråd ska bli tomma innan boendet på Laestadiigatan kan avslutas för gott. Resten av dagen gick åt till att organisera garderober, skruva upp hyllor, packa upp fler kartonger och sucka över att det aldrig verkar ta slut...

Stöp i säng före klockan slagit 22, men dessförrinnan hann vi skruva ihop bäbissängen och bädda den. Nu är vi så gott som redo för den nya inneboenden...

2 kommentarer:

Emma sa...

oh, erkän att de är lite roligt å flytta å få piffa å få nya ideer.
ska bli trevligt att komma å kolla till våren/sommaren/hösten nån gång.

Mari sa...

Ouuufh! Blir helt matt bara av att läsa inlägget. Bra jobbat, fina ni.