onsdag 12 december 2007

Update

Efter önskemål om uppdatering på den snabbt fortskridande graviditeten kommer lite info här efter senaste barnmorskekollen i måndags:

Vecka: nr 34 (34 down, 6 to go! Hoff, nu går det undan!)

Magmått: Håller sig stadigt prick på kurvan, vet ej exakt siffra.

Blodtryck Kommer inte ihåg, men eftersom det inte blev några komentarer antar
jag att det var godkänt.

Blodvärde: Bättre än senast. Startade på 133 vid inskrivning, sedan ner till 125 och för 2 veckor sedan nere på 105 vilket resulterade i järntabletter och nu var det på väg uppåt igen, 114. Jag äter blodpudding, blodpalt och så mycket kött jag kan! Känner mig kanibalisk!

Vikt: +12kg. Jag och Jonas väger lika mycket och barnmorskan säger strängt att Jonas måste äta mer mat! Det är inte bra att tappa för mycket när man inte har i överflöd från början!

Övrigt:
  • 2 simmerskor i flodhästgympan har redan fått barn, 1 var 1 månad för tidigt och den andra var prick på dagen.
  • Jag tror även vi lyckats bestämma när/var/hur vi ska vara mamma och pappa lediga
  • Vi har gått på föäldrarkurs 2 gånger och sett en förlossningsfilm
  • Jag ska köpa amnings-bh idag
  • Jag måste packa den där väskan och hämta bilbarnstolen från källaren
  • Imorse har jag programmerat in telefonnummer till BB i mobilen!

2 kommentarer:

Emma sa...

Mycket bra info, så man får känna sig lite delaktig i de här menar jag :)
Hoppas att väskan kommer stå antingen alldelens vid dörren eller klar i bilen, för du vet de är långt till Gälka! Men ni kansek har tagit tid, å kollat vars man kan pressa lite extra. Akra för kamerorna. Vi vill inte att ni blir ruinerade på väg till BB!
Mange å Lisa verkar vara less, eller Mange var mest nervös å Lisa less. Om jag sak vara noga. Nu ska vi alltså bara luta oss tillbaka och vänta på resultat.

Anja och Jonas sa...

Emma:
Vad bra att det var info till någons nytta!
Vi har inte provkört till Gälka eller vart på studiebesök på BB, vet inte riktigt vart det ligger heller, men det får chauffören ha koll på. Det är väl det minsta man kan begära, jag ska ju för fasen ha koll på att föda!
Försökte ringa Oberg igår, men hon var på ö utan mottagning igen...
Synas på msn någon kväll? Är du i landet igen?