måndag 10 december 2007

Julsång och julskrål

Första julbordet avklarat i helg. Det var på Abisko Mountain Lodge med jobbet. Fantastisk mat, roligt, lite lulliga och väldigt sångvilliga kollegor i bussen tillbaka hem igen på nattkröken. Alla julsånger och julpsalmer avklarades. Till och med chauffören kapitulerade och började sjunga med när vi kört halvvägs!

Igår kväll var det julkonsert med mammas kör i kyrkan. Det kanske inte var lika intim stämning som i minibussen från Abisko, men istället lite närmare rätt tonartoch melodi i kyrkan...

Jag önskar jag hade åt minstone lite sångröst, men nej... Min arbetskollega som sjunger lika bra/dåligt som jag berättade att hennes döttrar hållt för öronen när hon sjöng för dem när de var små. Då vet man vad man har att vänta sig och Jonas är ju i samma kaliber som jag, dvs helt tondöv! Stackars unge!

2 kommentarer:

Emma sa...

Ha ha hade velat vara en liten fluga i den där minibussen. Måste varit en upplevelse :)

Mari sa...

Det låter rätt mysigt med sång i buss och kyrka tycker jag. Jag gillar att sjunga, men hellre än bra är melodin. I går plockade jag fram Siris sångbok för att uppdatera mig på diverse julsånger men hon satte sig resolut I boken. Undra vad hon menade med den gesten?!

Här har vi äntligen fått kallt. Täckisar och dunjacka till jobbet imorse. Humlan fryser ...