lördag 15 december 2007

Lördag igen

Äntligen var den efterlängtade helgen här!

Jag har haft onsdag de senaste 2 tisdagarna och blivit besviken över att det var en hel extradag kvar på veckan när jag trott att det bara varit två...
Jonas säger att man får inte börja vänta på helgen förrän på torsdag morgon, ändå sa han själv på onsdag när vi vaknade "Bara 3 dagar kvar..."

Lördagsfrukosten som brukar vara en höjdare var mer antiklimax för mig. Vi hade massa gott i kylen, bla julskinka, rödbetssallad och godsaker från Ridderheims (julklapp från jobbet) men jag var inte sugen på så mycket annat än juice och kräm. Smaskisgrisen däremot försåg sig för oss alla 3 tror jag...

Jag är inte sugen på julbord ikväll. Det annonserades dessutom om "Julbordsfinal! med 2 dansgolv, 2 barer = dubbelt så bra i!!!", annonsbladet. Julbordsfinal = nu ska köket bli av med alla julbordsrester som hängt med sen slutet av november = dubbelt så stor risk att bli magsjuk.

Vi får se....

Jonas ska åka till verkstan och tvätta bilen. Jag ska nog krypa ner under filten igen. Jag vill bli frisk!!!

1 kommentar:

Emma sa...

Ingen super härlig lördagsmorgon alltså. Trist, men de kommer ju en lördag om 7 dagar igen. De är nog de bästa. Själv så sitter jag å gör "julapelsiner" du vet såna där med nejlikor i. Såen så skall de städas. Har fått en stor svart matta på hela golvet, vars kan de komma ifrån?!
Krya på dig.