tisdag 25 december 2007

Julotta

Jag har egen julotta här i köket, ett ensamt ljus tänt, kall mjölk och lussebulle.
Hunden och husse sover fortfarande.

Julaftonen blev bra även om Jonas tyckte det var skönt när den var över. Tomten var väldigt snäll i år, men det var inte alls så många bäbisrelaterade julklappar som jag hade trott. Istället var det mycket "egosaker" både till mig och Jonas. Det är väl sista julen det är så, nästa år drunknar väl ungen i julklappspapper och vi är helt bortglömda fast vi också är någons ungar!

Middagen hos mor och far var alldeles lagom och efterrätten med tillhörande mastodontfika intogs hos min kusin där vi blev kvar till nästan midnatt.

Idag ska Jonas åka till Piteå och jag ska bara ta det lugnt. Kanske packa Väskan med stort V och ställa den lämpligt redo i hallen. Jag har hört att även fast man är förstföderska så kan det komma tidigt!

2 kommentarer:

Emma sa...

Skönt att de är nån mer som är vaken i ottan. klev upp kvart i sju för att ta ut hunden som väkt mig några gånger i natt. Nått nytt han börjat med. Saknar nog mig där i soffan, alldelens nära.
Ha en fortsatt trevlig juldag, själv så ska jag ut å åka skidor. funderar bara på när, för de är bara jag här i ännu!

Anja och Jonas sa...

Godmorgon själv!
Ja, man är ju ingen sjusovare direkt!
Ha så gött i backen, hoppas på fluffig snö, här har det kommit 1cm så nu syns inte isen iaf, men den känns säkert...