måndag 8 oktober 2007

Soffa, säng och kuddar

Igår hoppade fotomodellen Jonas ur mysdressen som han bosatt sig i först kl.14 och det var enkomt för att han var tvungen. Dess förinnan hade han flyttat sig fram och tillbaka mellan datorn och surfande och sängen och boken. Det var söndag i sängen helt enkelt, för honom alltså...
När vi åkte till Kurravaara och hälsade på Roger och Ylva som höll på att gräva luftspalt mellan förråd och marken / bygga parkering / rensa och städa m.m. fick han akut längtan efter att ha något eget att pyssla med. Jag håller med. Vad kan man göra en regning söndag i en lägenhet på 45kvm? Gå ut och kratta gruset utanför trappan kanske? Längtar till stugan, där är det aldrig som Jonas ligger i plyschoverallen till efter lunch, jag kanske skulle kunna tänka mig att göra det dock....

Jag gled vidare på min inspirationsvåg som startade på lördag när jag köpte 2 stolar och tyg på Röda korset. Stolarna blev omklädda och soffdynan till kökssoffan blev äntligen klar på lördag eftermiddag. Igår fortsatte det alltså med ytterligare kuddar till nya skönaste soffan och kuddöverdrag i födelsedagspresent till Heidi. Farmors gamla symaskin från 1960 funkar superbra!

Pinsamt blev det när jag kom till "kalaset" på kvällen och det blev utdelning av presenter till det andra födelsedagsbarnet Emma, som jag totalt glömt bort! Ska tillverka något till hennes stuga så hon får i efterskott.

Inga kommentarer: