lördag 27 oktober 2007

Lördagsmorgon

Åh, underbara helg, äntligen här!

Inte för sovmorgonen skull, det blir det ju aldrig, vaknade 06.00 imorse, precis som under arbetsveckan, men..... Det göööör ingenting! Var utvilad och istället för att ligga kvar tog jag och jycken en tidig promenad i mörkret och rimfrosten. Blev förvånad över trafiken klockan halv 7 en lördag, inte många gångare, men bilar däremot, vart ska dom? Hur många kan egentligen jobba så tidigt en lördag?
Vi promenerade ner till bolagsområdet, det område som ligger i 1:a riskzonen när gruvan expanderar och det bildas sprickor i marken. Det finns så många underbart vackra trähus där, som jag verkligen hoppas blir flyttade och inte rivna!

Kom hem efter 7 till en vaken sambo och nyss har vi avklarat helgfrukosten, mangolassi, rostat bröd med alla tänkbara pålägg, kaffe och mammas kanelkaka. Mmmmm...

Jag ska gå på loppis om 1 timme och sedan ska vi hugga i och hjälpa till att städa mammas och pappas garage+förråd, ordentligt, inte bara flytta runt grejjerna som dom brukar göra. Det ska SLÄNGAS!

Jag har drabbats av städdille, ett graviditetssymptom. Jag, största slarvmajjan och stökaren, plockar, städar, putsar och rensar. Klarar inte av minsta skräp i handfatet på toaletten, måste torka köksbänken och helst diska, åtminstone gömma disken i diskhon före maten och älskar lukten av klorin! Skrämmande, men Jonas tycker det är bra, förståss!

Inga kommentarer: