söndag 28 oktober 2007

Läslus och barndomsminnen

Nu har jag kollat runt och alla skriver så korta och piffiga inlägg på sina bloggar, utom jag! Jag har ju värsta längsta utläggen! Och Jonas skriver ju ingenting! Varför är det så? Fast han sitter vid interjet dagligen, inte så mycket nu som förr, så skriver han ju inget! Han kollar bara in en Mac som han drömmer om att köpa... Just nu har han en uppslukande bok som tar all hans tid(som han har läst förut och som tillhör en serie på 11 böcker) så jag kallar honom "Läslusen"

Igår blev det faktiskt rensat hos mamma och pappa. Mamma och jag högg in i förrådet och pappa och Jonas hängde upp takboxen. Rensa mina gamla leksaker var riktigt intressant, guuud vilka barndomsminnen! Mycket åkte i sopsäckar, men rariteterna som smurfhuset, Barbie-hundspannet med 2 hundar, polisbilen och bajsbruna SAAB 96 blir kvar så klart!
Sen mina favoritdockor och mjukdjur som mamma gjorde en sång när jag var liten, det var väl si sådär 10st. En av dockorna hette Jonas och hade illgröna kläder! Den är sparad! Samma med min Kalle Ankadocka i plast som stod på skötbordet när jag var bäbis, den ska nog få en plats på vårat skötbord också om 3 månader...

Kvällen avslutades med middag på hotell Rallaren, väldigt trevligt, enkel, men god och vällagad mat till mycket bra pris. Kan rekommendera!

Inga kommentarer: