måndag 17 september 2007

Mardröm

Måste bara skriva om min absolut knäppaste dröm!

Jag och Jonas jagar en mördare. Varje gång vi tror vi är mördaren på spåren visar det sig att vi har misstänkt fel person. Till slut står vi på en järntrappa utanför ett hus, jag har gett upp och tror att vi aldrig ska fånga mördaren. Då erkänner Jonas att det är HAN som mördat alla och nu ska han göra slut med mig, ja inte bara det, han ska döda mig också! Jag lyckas slå bort pistolen han håller i sin hand, kastar mig ner för trappan och springer iväg över en äng medan han slänger handgranater efter mig och skriker "Tro inte att du kan komma undan!"
Jag vaknar till men inte nog mycket för att sluta drömma och när jag somnar om fortsätter det hela med att jag kommer på den bästa ursäkten för att Jonas varken ska göra slut eller döda mig, jag är ju gravid med hans barn! Inte kan han ju ta livet av mig då!
Slutet gott allting gott.... eller....?!

Nog för att jag drömt knäppa saker tidigare, men det här tar priset, alla gånger!!!

1 kommentar:

Mari sa...

Ha ha gillar "logiken" i drömmen.

Ibland känns det som om man jobbat så hårt i drömmarna att man är tröttare än innan man la sig.

Inatt ska i alla fall jag och Humlan sova själva i huset, och DET var länge sedan. Jag jobbar till 23.30 ikväll och Sirran är bortleasad till farmor och farfar.