fredag 28 september 2007

Knivigt med presenter

Igår när Jonas hämtade mig från jobbet ville han åka förbi ICA och hämta ut ett paket.
"Vad har du beställt?" frågade jag
"Grejjer till skotern" säger han
Skotran kan jag tillägga är trasig sen i påskas (M&M vet!), saknar dyna och är kanske vid det här laget fastvuxen i gräsmattan den står parkerad på.
När han kommer tillbaka slänger han ett paket i famnen på mig och säger
"Grattis på födelsedagen, gullet!"
Det var 4st jättefina kockknivar. Jag har pratat om nya knivar länge eftersom det oftast är jag som använder dem och de gamla var under all kritik! Vad glad jag blir över presenter som är mitt i prick!

På kvällen var det aktivitet i magen igen och Jonas talade klart och tydligt om, rakt ner i naveln att det är inte acceptabelt att börja röja kl.23 för att sedan vakna kl.04. Får se om det hjälper....

1 kommentar:

Mari sa...

Grattis i efterskott! Hurra, vilken bra present. Knivar skulle behövas här också ... eller ett brynstål måhända skulle hjälpa till.