söndag 3 augusti 2008

Kalashelg

Igår var det min namnsdag. Karin. Eller jag vet inte riktigt, namnsdagarna ändras ju titt som tätt. Kanske var det inte Karin-dagen igår? Anja var det förut 9/9, men nu är jag nog bortknuffad till förmån för Tindra, Neo eller något annat poppisnamn.

Helgen blev omkullvält på fredagen när Gällivareborna ringde och anmälde ankomst på eftermiddagen. Vi hade inte tänkt någonting, men istället blev det en mycket angenäm helg med klättring, sen bastu med dopp, loppis, Paltzerian, mera bastu, öl, Lulekalaset med Winnerbäck, god mat och umgänge.

Drömde om Winnerbäck inatt, att han var 2m lång (jag vet inte hur lång han är egentligen, men i drömmen var han lååång) och stötte på min kompis Pia. Jag tyckte han var lite äcklig som raggade groupisar, men egentligen var jag bara sur för att han inte stötte på mig. Trots att han var äcklig och lång.

Det är bra målar-, taktvättar- eller skogsröjarväder, men jag vet inte om vi tar oss ut något mer idag. Känns som det var en intensiv helg med lite för lite sömn. Heder dock till pappan som klev upp med dottern och lät mig sova vidare 1 timme.
Kanske en bra film på 4:an, hoppas!

1 kommentar:

Malin&Johan sa...

Nå, men det är bara att höra av sig om dag för träff. När som helst efter fyra funkar för mig!