torsdag 7 augusti 2008

Jag har blivit utmanad!

Jag tror att jag har gjort något liknande förut här på bloggen, men nu har jag blivit utmanad av Mari så jag måste ju anta den!

Först reglerna: Svara på alla frågor. Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din. Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din att-göra-lista?
  1. Måla klart bron här i stugan. Fått lite hjälp av mor och far samt av en hund (som välte ut lacknaftaburken där penslarna stod så att även det som ska vara brunt blev vitt) men det krävs ytterligare någon timme innan allt är skinande vitt och vackert.
  2. Plocka alla blåbären som finns i skogen och frysa in till vinterns blåbärspajer.
  3. Återbetala pengar jag är skyldig min kusin för Katterjåkksresan tidigare i somras.
  4. Ta tag i vidare föräldrarledighet, hur den ska styras upp på bästa och mest ekonomiska sätt.
  5. Hälsa på Jonas mormor & morfar, nyblivna föräldrar, gammal arbetskompis på väg att flytta, nygift kompis och supermuffinsbakerskan, alla boende i Luleå och helst innan vi åker tillbaka till Kiruna. En hel hälsa-på-dag i Luleå kort och gott.
Vad gjorde du för tio år sedan?
Sommarjobbade på hotell i Tällberg, Dalarna i väntan på att jag skulle börja plugga tekniskt basår på Sammisldalsskolan i Leksand. Bodde i röd stuga med vita knutar tillsammans med bonden i Sunnanäng utanför Leksand.

Ställen du bott på?
Kiruna både förr och just nu. Där imellan har jag varit till Umeå och vänt i ett studentrum, Övertorneå i en 3:a tillsammans med 3 klasskompisar på folkhögskolan, Tällberg i personalbostad tillsammans med kära Marja, Sunnanäng med bonden, Jukkasjärvi, Laxforsen med Jonas och nu tillbaka i Kiruna på Malmskillnadsgatan.

Fem saker du skulle göra om du var miljardär?
  1. Bygga det där timrade drömhuset i Låssbäcken.
  2. Skaffa djur för husbehov, höns, en nordsvensk häst att rida barbacka på och köra timmer med, får som kan beta bort all sly och någon vacker fjällko på ängen ner mot älven.
  3. Öppna en Bo-på-lantgård i Låssbäcken.
  4. Köpa alla maskiner och fordon Jonas pekade på och önskade sig idag när vi var på Nolia mässan.
  5. Resa genom hela norra Ryssland, Alaska och Canada.
Jag skickar utmaningen vidare till:
Malin i Backen, Pyret, Emma snart boende i Södra Hålland & Sandra

Inga kommentarer: