torsdag 14 augusti 2008

Uppvaknande

Eli är opererad och kry. Ett plåster över det ca 3cm långa såret på magen.
Hon hoppar, skrattar, fräser, tjuter och är allmänt som vanligt fast hoppa får hon inte för doktorn. Hon bör hållas stilla i 2-3 dagar. Lättare sagt än gjort med en 7-månaders som just lärt sig resa sig upp mot vad-som-helst, vill gå och skutta runt.

En annan grej, hört på uppvaket efter operationen idag. Det ringer och sköterskan svarar;

- Nej, du har kommit till uppvaket, det här är inte operation.
- Nej, jag kan inte koppla in dig till operation.
- Om han är sövd?! Om man opereras brukar man vara sövd.
- Nej, jag kan inte koppla in dig för att fråga hur operationen går, läkarna opererar.
- Nej, jag kan inte ringa dit och fråga hur lång tid operationen tar, det beror på.
- Kan jag ta ditt namn och telefonnummer så ringer vi så fort NN kommer ut hit till uppvaket.
- Hur länge JAG jobbar? Till halv 3.
- Ja, jag lovar att ringa, jag skriver en stor lapp här om jag hinner gå hem.
- Vänta, jag behöver ju ditt namn och telefonnummer...

Inga kommentarer: