tisdag 26 augusti 2008

Städa städa varje fredag

Då var det den underbara uppackningen av semestern kvar. Hela hallen är full med väskor, vardagsrummet likaså och jag vet inte var jag ska börja röja. Det känns som vi har dubbelt så mycket grejjer med oss hem som när vi for. Det kanske är lördagsloppisarna i badhusparkens fel...

Eilert sover, är förkyld, snorig och lite hostig. Näsfrida fick användas både igår kväll och under natten. Så skruttiga dom är när dom är lite sjuka... Krokodiltårarna trillar lättare än vanligt och jag vill bara hålla henne i famnen och trösta.

Men just nu känner jag mest för att skita i undanplockandet och ta fram symaskinen istället. Har ju saknat den litegrann under semestern. Och jag som dessutom har massa nya tyger med mig hem, sysuget pockar på!

Ser dock fram emot att få träffa Emma och Hampus på besök från Åre snart! Vankas Safarifika om nu inte ungen sabbar för oss, då får dom komma hit och dricka kaffe.

Inga kommentarer: